Peppa dig själv!

Jag brukar "säga" till mig själv; Livet är för kort för att deppa,vi lever kanske bara en gång - ta vara på det.
Jag försöker intala mig själv en massa.
"Förr var förr" , "det som har hänt,det har hänt" Lixom, blir man misshandlad så är det sår för livet. Men det är ingenting som man någonsin kommer att kunna ändra på! Har man blivit våldtagen,det är sår/ärr för livet. Man kommer ALDRIG kunna ändra på det,har man blivit våldtagen så HAR man. Säger inte nu att det inte är något speciellt.. Långt ifrån! Jag brukar bara försöka intala mig själv att inte gå och tänka på sådan som hänt,försöker intala mig själv att det kommer ju lix aldrig gå att ändra på. Så varför tänker jag  så mycket på det? Det är inte det att jag inte fattar varför jag tänker på sådant som hänt. Man måste gå vidare,lära sig hantera saker.

Om allting inte är perfekt,så
tror vi att det är misslyckat. Om vi inte känner oss lyckliga,intalar vi oss att vi är deprimerade. Vi har svårt att bara vara,att acceptera saker som det är.

För att kunna bli positiv till sitt liv,behöver man leva idag. Tänka på idag! Man behöver släppa det man gjorde igår,släppa det man sörjde över för ett år sedan. Gå vidare!


Kommentarer
- -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0